1 Απρ 2014

Πρωταπριλιά


Καλό μας μήνα 


 

Τα ψέματα της Πρωταπριλιάς είναι ένα έθιμο που μας έχει έρθει από την Γαλλία της εποχής του 16ου αιώνα. Μέχρι το 1564 η πρωτοχρονιά των Γάλλων ήταν η "1η Απριλίου". Επί βασιλείας Καρόλου του 9ου, αυτό άλλαξε και πρωτοχρονιά  έγινε  η  1η Ιανουαρίου. Στην αρχή αυτό δεν το δέχτηκαν όλοι οι πολίτες. Οι αντιδραστικοί συνέχιζαν να γιορτάζουν, την παλαιά, πρωτοχρονιά τους την 1η Απριλίου, ενώ οι υπόλοιποι τους έστελναν πρωτοχρονιάτικα δώρα για να τους κοροϊδέψουν. Το πείραγμα αυτό μετατράπηκε με τον καιρό σε έθιμο. Το έθιμο αυτό ήρθε και στην Ελλάδα και διαφοροποιήθηκε αποκτώντας μια ελληνική χροιά. Η βασική ιδέα βέβαια παρέμεινε ίδια. Λέμε αθώα ψέματα με σκοπό να ξεγελάσουμε το «θύμα» μας. Σε κάποιες περιοχές, θεωρούν ότι όποιος καταφέρει να ξεγελάσει τον άλλο, θα έχει την τύχη με το μέρος του όλη την υπόλοιπη χρονιά.
 

17 σχόλια:

  1. Πολύ ενδιαφέρουσα ενημέρωση!Ίσως αυτή η "γιορτή" να 'ναι έμφυτη και να προέρχεται από μέσα μας, αφού έχουμε μάθει να ξεγελάμε τον εαυτό μας λέγοντας του συνεχώς ψέμματα!
    Καλό κι ευλογημένο μήνα να περάσετε χωρίς άλλα ψέμματα!!!:-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το εύχομαι πραγματικά να σταματήσουν πλέον τα ψέματα που μόνο κακό κάνουν σε μας τους ίδιους και στους γύρο μας.
      Καλό μήνα και για σας, με υγεία.
      Καλό απόγευμα !!!

      Διαγραφή
  2. Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ και για σένα καλό μήνα
      Όμορφο απογευματάκι να έχεις !!

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα Αλέξανδρε!Καλό καί ευλογημένο μήνα σού εύχομαι!!!Μέ γέλασε η κόρη μου,σήμερα,λέγοντας μου,ότι πήρε αύξηση!!Χα χα!!Καλά νά περνάς!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπορεί να μην έχει την αύξηση που σου είπε, αλλά θα έχει τύχη μια που κατάφερε να σε γελάσει !!!
      Ευχαριστώ πολύ !!
      Καλό απογευματάκι !!

      Διαγραφή
  4. Πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση Αλέξανδρε! :)
    Να έχεις έναν υπέροχο ανοιξιάτικο μήνα!
    Καλό σου βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλο μηνα Αλεξανδρε μου. Εγω παντως ψεματα δεν ειπα χτες.. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και πολύ καλά έκανες Μαρία
      Καλός να είναι ο μήνας!!
      Όμορφη η μέρα σου !!

      Διαγραφή
  7. Απαντήσεις
    1. Καλό μας μήνα με υγεία.
      Την καλημέρα μου !!

      Διαγραφή
  8. Mε λίγη καθυστέρηση, πέρασα να σου ευχηθώ καλό μήνα, Αλέξανδρε!
    Η αλήθεια είναι ότι μου κολλάει ο υπολογιστής όταν προσπαθώ να μπώ στο μπλόγκ σου μέσω του Mozilla και πρέπει να αλλάζω σε Chrome, αλλά μέχρι να το κάνω ξεχνιέμαι...χαχαχα!!!!
    (Το ίδιο πρόβλημα έχω με όλα τα μπλόγκ που έχουν το playlist).
    Καλό σου βράδυ και ευχαριστώ για τα σχόλια που μου αφήνεις!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καταλαβαίνω τι λες, κάπως έτσι είναι για όλους μας. Χαίρομαι που βρήκες χρόνο να περάσεις από εδώ. Αν και εγώ χρησιμοποιώ το Firefox, πολλές φορές δεν τρέχει. Καλή σου Κυριακή και καλή συνέχεια !!!

      Διαγραφή
  9. Καλό μήνα και καλό Σαββατοκύριακο φίλε Αλέξανδρε.
    Το μουσικό κομμάτι σου είναι απίθανο, άλλα μάλλον θα στο έχω ξαναπεί..!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό μας μήνα με υγεία !!
      Σ ευχαριστώ πολύ !!
      Καλό υπόλοιπο Κυριακής !!!

      Διαγραφή

Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων για τα σχόλιά σας